Retail Buying Study 2024.

UM, Initiative, TikTok & Bonnier News bjuder in till årets mest djupgående detaljhandelsseminarium. Retail Buying Study är Nordens största detaljhandelsanalys med mer än 35 000 intervjuer över hela Norden. Vi har undersökt utvecklingen av köpbeteende i 12 kategorier och kommer att fokusera på de viktigaste trenderna.

Denna gång har vi ett särskilt fokus på framtidens detaljhandelskunder; Gen Z. Vi tar upp deras detaljhandelsbeteende, köpresa, detaljhandel och varumärkesfavoriter och inte minst vad som kan få dem att vända ditt varumärke ryggen.

Vi avslöjar vilka återförsäljare och varumärken som har den starkaste Ranking samt vad de enskilda generationerna förväntar sig av återförsäljare när de besöker sina fysiska butiker eller handlar online.

Vi tittar på den Svenska utvecklingen av mediebeteende genom köpprocessen, och fördjupar oss i två centrala detaljhandelstrender: Social Commerce och D2C, som kommer att ha stor betydelse för detaljhandeln framöver.

Vi avslöjar kundernas attityder och beteende som kan användas direkt i dina framtida strategiplaner, och sätter resultaten i perspektiv genom bidrag från ledande aktörer.

Datum: 23 maj

Tid: Kaffe finns från 14.00. Start kl. 15.00. AW 16.30

Plats: 7A Odenplan, Odengatan 65

Anmäl dig nedan nu, men senast 20 maj, om du vill säkra en plats. Vi garanterar ny kunskap och inspirerande perspektiv från ledande talare.